Wednesday 25 April 2012

REALITY OF LIFE ~~



ketika aku memohon keberaniaan,
ALLAH memberi bahaya untuk aku atasi perasaan takut,
ketika aku memohon bantuan,
ALLAH memberikan aku kesempatan,
ketika aku memohon kepandaian,
ALLAH memberi aku kesulitan agar aku belajar erti hidup,,
ketika aku mohon kesenangan,
ALLAH memberi aku masalah untuk aku uraikan,,
,
ALLAH memberi akal untuk aku berfikir,,
 agar aku dapat menggunakannya dengan sebaiknya,


disaat aku memerlukan cinta,

ALLAH hadirkan orang yang tidak kenal erti cinta,

agar aku tahu bahawa cintaMU lebih utama..

ALLAH tidak pernah memberi apa yang aku minta,

tapi ALLAH beri apa yang aku perlukan...
sesungguhnya ALLAH telah mengatur segalanya,
itulah yang terbaik buat aku,
dan itulah nikmat dalam jagaanNYA..
usah dipinta agar dikecilkan ujian,
tapi pintalah agar dibesarkan iman untuk menghadapinya..
semoga sentiasa mekar dalam bimbingan cinta ALLAH.

No comments:

Post a Comment