Tuesday 20 March 2012

" DARE TO FAIL "


Manusia suka harta, tapi lupa pada amalan,
Manusia Suka rumah, tapi lupa pada kubur,
Manusia suka bercinta, tapi lupa pada neraka,
Manusia suka berbalah, kerana lupa adanya syurga,
Manusia Suka manusia, tetapi lupa pada pencipta...


Berani untuk Gagal...
Setiap kegagalan yg pernah,sedang dan akan lalui adalah suatu proses-proses kehidupan.. jatuh, bangun,jatuh dan bangun semula itu adalah proses normal kehidupan untuk kita menjadi seorang manusia yang benar-benar kuat, hebat dan berjaya!
Jadi kita tak boleh sama sekali merasa keluh, kesah, dan kecewa, akan segala kegagalan yang berlaku kepada kita. Gagal, jatuh dan sesekali ‘down’ di dalam hidup itu adalah normal.. Semua orang pernah merasakan kegagalan dalam hidup. Namun selepas itu mereka mampu untuk bangkit semula dan menjadi seorang manusia yang benar-benar hebat dan berjaya.
Percayalah, pada setiap kejatuhan itu, pasti ada bangunnya suatu hari nanti, andai kita terus berusaha dan berusaha untuk membangunkan diri kita.
kenapa?? kerana kita adalah makhluk terbaik ciptaan ALLAH.
kita tidak boleh merasakan yang kita telah gagal atau adalah manusia yang tidak berguna di atas muka bumi ini setelah mengalami pelbagai bentuk kegagalan dalam hidup. Kita ini adalah makhluk ciptaan terbaik daripada Yang Maha Esa. Jadi, kita mesti dan wajib membuktikan bahawa kita sememangnya benar-benar berhak untuk menjadi makhluk terbaik daripada ALLAH.
Jangan brsedih, tak usah bermuram muka, jangan sekali-kali merasa jatuh, sebab kita makhluk terpilih. DIA menghadiahkan setiap ujian itu kepada hamba-hambanya yang terpilih sahaja.. kita perlu tahu bahawa kita adalah makhluk yang DIA pilih kerana kita yang dirasakan berhak untuk mendapat ujian tersebut.
ALLAH tidak menghadirkan ujian kepada hamba-hambanya yang tidak layak untuk mendapat ujian tersebut. Setiap ujian, dugaan dan cabaran adalah untuk hambanya yang dirasakan berhak dan mampu untk menanganinya.
Maka, hadapilah dengan tabah, kuat, tegar dan cekal. Yakinlah bahawa kita merupakan makhluk yang terbaik untuk menerima setiap ujian daripada ALLAH.
بالتوفيق  والنجاح في كل امتحان خصوصا في الدين في الدنيا والآخرة                      

No comments:

Post a Comment