Saturday, 5 November 2011

AMBIL TAHU UNTUK TAHU APE YG KITE TAK TAHU..!!

Universiti tempat untuk kita belajar cara2 nak "survive" dalam dunia luar yg penuh cabaran.. kat sini macam2 ragam orang kite boleh tengok..ade yg menyejukkan mata dan aku tersangat ingin jadi macam 2..& bile tengok dari sudut yang lain terasa ade perasaan takut bile tengok  yg agak jauh tersasar.. 


Aku pon pernah tersasar.. dan sebolehnya  aku tak nak semua 2 berulang lagi.. aku nak berubah untuk jadi yg lebih baik..tapi sejujurnya bukan senang nak berubah.. ade orang  cakap x senang nak jadi baik n tak susah nak  jadi jahat..mmg 2 yg aku lalui & alami..namun sentiasalah yakin dengan ALLAH..ALLAH pasti membantu hambanya yg ingin menuju ke arah kebaikan..

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا  * إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا 


Kerana sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan * sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan




buat sahabat2 BQB3 semoga persahabatan yg terbina akan terus terjalin .. tunjukkan aku jalan untuk mendekati rabbul 'izzati.. jangan sebab kesilapan lampau aku  disisihkan dan ditinggalkan keseorangan..terima kasih kepada sahabat2 aku (AL-ATTAS,PEKAN) & (KULLIAH SAB,PEKAN) yg sentiasa bersama aku dikala senang dan susah..TO ME U'RE EVERYTHING..TQVM..



mungkin kalian semua xtahu ape maksud disebalik semua ni dan aku pun x bersedia untuk berkongsi semuanya..cuma satu aku mintak...NEVER JUDGE A BOOK BY IT'S COVER..EITHER IT'LL SHAME OTHERS OR WORSE IT'LL SHAME YOURSELF...aku bukan jahat sangat tapi aku x cakap aku baik..aku cuma nak mnjalani hidup yang lebih tenang dan aman..
juga doakan aku agar dapat terus istiqamah dalam jihad  ini..






يا مُقَلِّبَ القلوب ثَبِّتْ قلبي على دينك


 رَبَّنَا لا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ

Wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati, engkau tetapkanlah hatiku atas agama-Mu, Wahai tuhan kami  jangan engkau palingkan hati kami setelah engkau memberi hidayah kepada kami, dan berikanlah kepada kami dari sisi-Mu rahmat, karena engkaulah sebaik-baik pemberi rahmat.

ALHAMDULILLAH 'ALA KULLI HAL..!!

No comments:

Post a Comment